Pokračování dotazu č. 6551: Dobrý den, děkuji Vám za odpověď v bankovní poradně. Nevím, kam se obrátit o pomoc či radu, a tak prosím, zda byste byl tak laskavý a poradil ještě v pár souvisejících věcech. Pokud příjem z činnosti OSVČ bude přicházet na dolarový účet v USD, asi by nebylo dobré, aby tento účet byl přímo jako podnikatelský? Z podnikatelského je třeba platit zálohy plateb OSVČ trvalými příkazy v korunách - máme tedy k tomuto účelu zavést další účet korunový? Jakou banku a typ účtu vybrat? (poplatky) Na soukromý účet (to bude tedy již třetí účet?) si peníze převádět z dolarového účtu anebo přes ten podnikatelský korunový? Z něho by měly být hrazeny soukromé výdaje na živobytí a trvalé příkazy (bydlení, pojistné atd). Pokud by tedy byly potřeba celkem tři účty (USD na přicházející příjmy, korunový podnikatelský a korunový soukromý), jak vybrat banku? Jak tuto zamotanou věci udělat co nejjednodušší a efektivní? Velmi vás prosím o pomoc. Díky za pochopení.
Dobrý den, dne 27.3.2019 jsem provedl platbu kartou a autorizoval částku 20.000,- . Obchodník si strhl z banky 4 x 5000,- . Banka mu peníze vydala, ale blokaci na 20.000,- nezrušila. Tím, že mi bylo blokováno celkem 40.000,- jsem se dostal do záporného zůstatku a nemohl jsem disponovat mými penězi, což mi způsobilo značné potíže. Banka tvrdí , že to jejich vina není, že se prostě jen částky nespárovaly. Ačkoliv jsem reklamaci řešil hned 1. pracovní den od zjištění (1.4.2019), tak mi blokovanou částku uvolnili až po uplynutí 7 dní od události (4.4.2019). Můžete mi prosím alespoň přibližně objasnit, kdo je vlastně na vině? Děkuji a přeji hezký den.
Dobrý den, dne 31.1. jsem provedla online platbu kartou na e-shopu Zalando a žila jsem v domnění, že se platba do pár dnů strhne. Objednávka v pořádku dorazila a více jsem obchod neřešila. V březnu jsem si však všimla, že mám v blokaci na účtě na tuto částku pro Zalando znovu. Informovala jsem se v bance i u obchodníka a bylo mi řečeno, že se někdy platby strhnou až takto později. Dnes 30.4. mám ovšem opět v blokaci zmíněnou částku pro Zalando. Znovu jsem tedy volala do banky, kde mi řekli, že pokud v transakční historii nemám částku od ledna ztrženou, zřejmě se platba stále neprovedla. V historii opravdu částku nemám. Proč si od ledna obchodník částku nestrhl? Každý měsíc mám na účtu dostatek fin. prostředků. Nemůže si platbu strhnout každý měsíc opakovaně a proti mé vůli? Děkuji za odpověď.
Bankovní poradna slouží jako služba návštěvníkům a registrovaným uživatelům portálu Banky.cz.
Bankovní poradna je neutrální a nestranná a Vaše dotazy se snažíme vyřešit v co nejkratší možné době a co nejefektivněji s ohledem na Vaší situaci.
Bankovní poradna je bezplatná a využití informací z naší bankovní poradny je na Vaše vlastní riziko, provozovatel portálu Banky.cz nenese žádnou odpovědnost za nesprávně pochopené informace či misinterpretaci našich odpovědí.